A fékdob acélöntvény sima belsővel és bordázott külsővel rendelkezik. A bordák merev szerkezetűek, ami segít abban, hogy könnyebben hűljön. Megfelelő karbantartás és szerviz által akár 100-150 ezer kilométert is elfut.
Fékdob cserére idővel mindenképp szüksége lesz, méghozzá mindkét oldalon, valamint a fékpofákkal és a munkahengerrel együtt. A 150 ezer kilométer csak afféle iránymutató szám, éppen ezért figyelni kell a kopás jeleit. Ilyenek például a megnövekedett fékút vagy a puha fék. Az is árulkodó jel lehet, hogy a kézifék magasabban fog, így elképzelhető, hogy már a bowdent is cserélni kell. A fékdob a dobfék külső stabil alkatrésze, amit a tengelyhez rögzítettek és ebben forog, valamint fékezéskor a fékpofa ehhez nyomódik. A fékdob manapság kisebb teljesítményű vagy régi gyártmányú autóknál van és alapvetően a hátsó kerekek fékezésére szolgál. A tengelyhez van erősítve a dob és a fékpofa a belső felülethez nyomódik, ezáltal jön létre a fékező erő. Ha a fékdob elkopik vagy deformálódik, akkor cserélni kell.
A dobfék a személyautókban leginkább a hátsó kerekeken található, különösen a régebbi vagy kisebb teljesítményű autóknál. A fékdob egy olyan acélöntvény, mely sima hengerpalást belső felülettel rendelkezik, külseje pedig bordázott, így a szerkezet könnyebben hűl le, mivel merevebb. A fékpofák és rajtuk a fékbetétek belülről szorulnak a fékdobhoz. A fékdobkarbantartásra szorul és körülbelül 15 ezer kilométerenként szervizeltetni kell. Ezáltal 100-150 kilométeren keresztül is lehet vele menni, bár a fékpofákat természetesen cserélni kell közben. A fékdobot pedig azért kell idővel cseréltetni, mert a hosszúfutásteljesítmény után megnyúlhat, deformálódhat. Fékdobokat és bővebb információt az alkatreszek.hu webáruházban találhat.