Hosszú távon milyen karbantartási és szerviz költségekre számíthatunk elektromos autó esetében?

Az elektromos autók népszerűségéhez többek közt az is hozzájárult, hogy a belső égésű motor hiánya miatt kevesebb alkatrész kerül az autóba. Ez egyben azt is jelenti, hogy kisebb eséllyel számíthatunk meghibásodásra. De, vajon tényleg kevesebb szerviz- és karbantartási költséggel számolhatunk az elektromos autók esetében?

Az elektromos autókat érintő költségek kapcsán ide klikkelve érhet el bővebb információkat! A belső égésű motorral rendelkező autók esetében szokásos éves szervizeket elfelejthetjük. Nincs szükség olajcserére, a gyújtógyertyák vizsgálatára, az olajszűrő vagy az üzemanyagszűrő ellenőrzésére és attól sem kell tartani, hogy a szíjas vezérlés megadja magát és ki kell cserélnünk. Ez óriási könnyebbség, azonban nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem kell foglalkoznunk a villanyautó karbantartásával. Apróbb javítások és cserék ez esetben is előfordulhatnak. Például a gumiabroncs cseréjét nem úszhatjuk meg. Attól függetlenül, hogy milyen autót vezetünk, elengedhetetlen gondoskodni az évszaknak megfelelő gumik felszereléséről. A futóműbeállítás szintén olyan tényező, amelyet nem tudunk megúszni, mindenképp sort kell rá kerítenünk időről időre.

Attól még, hogy elektromos autót vezetünk, az nem azt jelenti, hogy az autó egyes alkatrészei nem hibásodhatnak meg. Emiatt legfeljebb kétévente vagy legalább húsz-harmincezer futott kilométer után célszerű alávetni az autót egy diagnosztikai vizsgálatnak. Ha odafigyelünk, hogy elővigyázatosan hajtsunk, akkor az első öt-tíz évben nem igazán kell attól tartanunk, hogy az autó meghibásodik. Persze, egyes típushibák előfordulhatnak, így a bizonyos időközönkénti ellenőrzés nem árt. Ezenkívül a fék alkatrészeit sem árt olykor-olykor átnézetni a biztonság kedvéért.