Jelek, melyek a fékbetét túlzott kopására utalnak

A fékrendszer alapvetően kopóalkatrészekből épül fel, ezért minden egyes fékezés hatására valamelyest csökken az alkatrészek élettartama. A leggyorsabban elhasználódó és legfontosabb alkatrész a fékbetét, így különös figyelmet kell fordítani annak állapotára.

A fékbetét túlzott kopására utaló jelekről ezen a linken olvashatsz bővebben! A fékbetétek kopásával és a felületek vékonyodásával szennyeződések, például por juthatnak a rendszerbe, amelyek kitöltik a kopás következtében keletkező rést a féknyergek és a betétek között. A szennyező anyagok, különösen a por, hangos, visító zajt okozhat, amikor rálépsz a fékpedálra. Ha ezek a hangok egyre gyakoribbá válnak, és nem csupán alkalmanként hallasz ilyet, akkor érdemes minél előbb szervizbe vinni az autót, hogy ellenőrizzék a fékbetétek állapotát, és szükség esetén cseréljék őket. Ha a műszerfalon felvillan a piros felkiáltójel lámpa, azaz a fékvisszajelző, akkor az azt jelzi, hogy a fékbetétek vastagsága a minimális szintre csökkent, vagy már alatta van. Ilyenkor a kopásjelző figyelmeztet arra, hogy a fékbetétek cserére szorulnak, és ez a lámpa folyamatosan világít vezetés közben. Ez egy komoly biztonsági jelzés, és ha ilyet tapasztalsz, azonnal érdemes szervizbe vinni az autót, hogy elkerüld a fékek meghibásodását és a balesetveszélyt.

A fékbetétek kulcsszerepet játszanak abban, hogy az autó képes legyen megállni és biztonságosan lelassítani. Ha túlzottan kopnak, vagy bármi más hiba van velük, akkor komoly biztonsági kockázatot jelentenek. Ha azt tapasztalod, hogy az autó hosszabb fékúton áll meg, az azt jelentheti, hogy a fékbetétek már nem működnek megfelelően, és szükség van a cserére. Emellett, ha a fékút megnövekszik, akkor nemcsak a fékbetétek, hanem a féktárcsák állapota is szerepet játszhat ebben.